Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα αναδημοσιεύσεις «Μπλόκο» για τα Ι.Χ. στου Ψυρρή

«Μπλόκο» για τα Ι.Χ. στου Ψυρρή

Δημοσιεύτηκε 24/02/2009

Απαγόρευση της διέλευσης αυτοκινήτων τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου αποφάσισε ο Δήμος

Σάββατο βράδυ, στου Ψυρρή. Τα μπαράκια και τα μεζεδοπωλεία έχουν γεμίσει από ώρα. Στο στενό δρομάκι της Μιαούλη πλήθος κόσμου πηγαινοέρχεται και μπλέκεται με τις μυρωδιές των χοτ ντογκ, ενώ μια ουρά αυτοκινήτων είναι κολλημένη κάπου ανάμεσα στους θαμώνες και τα καρότσια των μικροπωλητών.

 

Ο δήμαρχος Αθηναίων, Νικήτας Κακλαμάνης, αποφάσισε να απαγορεύσει πιλοτικά από την ερχόμενη Παρασκευή τη διέλευση αυτοκινήτων μέσα στα στενά του Ψυρρή τα βράδια της Παρασκευής και του Σαββάτου από τις 9 το βράδυ έως τις 3 τα ξημερώματα. Οπως διευκρίνισε, όμως, η είσοδος θα επιτρέπεται σε όσα οχήματα κατευθύνονται προς κάποιο ιδιωτικό πάρκινγκ, ενώ και οι λιγοστοί κάτοικοι της περιοχής θα εφοδιαστούν με κάρτες εισόδου. Θαμώνες, καταστηματάρχες και συγκοινωνιολόγοι υποδέχονται θετικά τις εξαγγελίες του δημάρχου, ωστόσο δεν λείπουν οι φωνές που αμφιβάλλουν για την επιτυχία του εγχειρήματος αλλά και όσες ζητούν επέκταση του συγκεκριμένου μέτρου σε ολόκληρο το κέντρο.

 

«Είναι μια μορφή αναβάθμισης που τη χρειαζόμαστε», σημειώνει ο Γιώργος Δημητριάδης, ιδιοκτήτης εστιατορίου στην περιοχή. «Το κέντρο είναι ο καθρέφτης της χώρας. Από δω περνάνε όλοι οι τουρίστες της Αθήνας, αλλά τα αυτοκίνητα δεν αφήνουν χώρο για τους πεζούς», προσθέτει ο ίδιος ενώ η Αγγελική Χαλκιά, εργαζόμενη σε εστιατόριο, μας μεταφέρει: «Συχνά τα αυτοκίνητα ανεβαίνουν στους πεζόδρομους και περνούν δίπλα από τα τραπεζάκια που έχουμε έξω. Είναι ενοχλητικό τόσο για μας που δουλεύουμε όσο και για τους πελάτες».

 

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Αθηναίων, Χρόνη Ακριτίδη, το εν λόγω μέτρο αποτελεί μια ακόμα κίνηση προς την κατεύθυνση της πλήρους απομάκρυνσης των Ι.Χ. από το ιστορικό κέντρο της πόλης. «Ξεκινάμε πιλοτικά την απαγόρευση κατά τις βραδινές ώρες στην περιοχή του Ψυρρή.Θέλουμε να περιορίσει ο κόσμος τις μετακινήσεις με το αυτοκίνητο και να γίνει πιο δημοφιλές το περπάτημα ειδικά στο ιστορικό κέντρο. Η περιοχή, άλλωστε, εξυπηρετείται άψογα από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μάλιστα, όσο περισσότερο κυκλοφορεί πεζή ο κόσμος στους δρόμους του κέντρου τόσο θα ενισχύεται η απομάκρυνση στοιχείων εγκληματικότητας, ενώ ταυτόχρονα η πόλη μας θα γίνει πιο ασφαλής αφού αλκοόλ και οδήγηση θα συνδυάζονται ακόμα πιο δύσκολα». Αντίθετη άποψη έχουν κάποιοι από τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Ο Δημήτρης Πανταζής είναι ιδιοκτήτης υπαίθριου πάρκινγκ στην περιοχή: «Ο Ελληνας είναι δύσκολο να αφήσει το αυτοκίνητό του Σάββατο βράδυ. Δεν το βρίσκω πολύ πιθανό να εφαρμοστεί το μέτρο. Αν πετύχει, όμως, θα κάνει ζημιά τόσο στα μαγαζιά όσο και στα πάρκινγκ».

 

Για ανάγκη ιδιαίτερα αυστηρής επιτήρησης μιλάει η Αγγελική Κοψαχείλη, γενική γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ): «Οσο αφήνουμε ανοιχτούς χώρους στάθμευσης, όπως πάρκινγκ, οι Αθηναίοι θα κατεβαίνουν στο κέντρο με το Ι.Χ. τους.

 

Αν τους περιορίσεις τη στάθμευση θα απαγορευτούν εμμέσως και τα Ι.Χ. Χρειάζεται αυστηρή αστυνόμευση και συνεχής έλεγχος», σημειώνει η κυρία Κοψαχείλη, ενώ και η Μαρία Παπαχρήστου, κάτοικος της περιοχής, αναρωτιέται: «Πώς θα ελέγχεται το πού θα παρκάρουν; Ολοι γνωρίζουν ότι η δημοτική αστυνομία μετά τις 12 δεν κυκλοφορεί. Πιστεύω πως το μέτρο θα αποτύχει».

 

Η Ερσα Τσεκούρα, από τη μεριά του συλλόγου ΠΕΖΗ, συμφωνεί, ενώ προσθέτει πως ο αποκλεισμός των Ι.Χ. πρέπει να επεκταθεί σε όλο το κέντρο της πόλης, «συνεχώς και γενικώς», έτσι ώστε να πάρουν το χώρο που τους ανήκει οι πεζοί.

 

Χάος σε Γκάζι, Πλάκα και Θησείο

 

Η περιοχή του Ψυρρή δεν έχει όμως το «μονοπώλιο» στο κυκλοφοριακό χάος του Σαββατοκύριακου. Σε Θησείο, Γκάζι, Μοναστηράκι και Πλάκα το σκηνικό επαναλαμβάνεται. «Στην Αθήνα παρατηρείται κυκλοφοριακή συμφόρηση ακόμα και στις 4 τα ξημερώματα», σχολιάζει η Αγγελική Κοψαχείλη, γενική γραμματέας του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και συνεχίζει: «Ο κόσμος έχει συνηθίσει να παίρνει ακόμα και στη νυχτερινή βόλτα το Ι.Χ. Ενας τρόπος για να το αντιμετωπίσουμε θα ήταν να συμφιλιωθούμε με αυτό και να αφήσουμε όσους το επιθυμούν να ταλαιπωρούνται. Ωστόσο, η κυκλοφοριακή συμφόρηση έχει και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ειδικά στο ιστορικό κέντρο. Η λύση είναι να ενδυναμωθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία βέβαια είναι επαρκή στο κέντρο, αλλά και να ληφθούν ακόμα περισσότερα μέτρα κατά του αυτοκινήτου».

 

Ο Δήμος Αθηναίων είχε επιβάλει αντίστοιχες απαγορεύσεις κατά τους καλοκαιρινούς μήνες τόσο στην Πλάκα όσο και στο Γκάζι, στην κεντρική οδό κατά τις ώρες αιχμής, δηλαδή τις βραδινές.

 

Στο Γκάζι, μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο δήμος θα προχωρήσει σύντομα σε διάφορα έργα διαμόρφωσης των οδών Περσεφόνης, Ιάκχου και Βουτάδων, έτσι ώστε να περιοριστεί η κίνηση των οχημάτων.

 

Αδιαχώρητο

 

«Η αλήθεια είναι ότι υποφέρουμε όσοι ζούμε σε αυτήν την περιοχή. Τώρα έχει μεγαλύτερο σουξέ από του Ψυρρή, ο Κεραμεικός», λέει ο Σπύρος Πιλίτσης, κάτοικος της περιοχής. «Επικρατεί το αδιαχώρητο. Μια γειτονιά που χωράει 1.000 κατοίκους δεν μπορεί να φιλοξενεί εκατοντάδες κέντρα διασκέδασης. Οι κάτοικοι δεν βρίσκουν να παρκάρουν ούτε για αστείο τα Παρασκευοσάββατα. Μέχρι και τα γκαράζ μας κλείνουν και η Αστυνομία είναι άφαντη», συμπληρώνει ο κ. Πιλίτσης ενώ ο Παναγιώτης Βωβός, κάτοικος Θησείου, προσθέτει για τα προβλήματα της δικής του περιοχής: «Μετά τις 10 το βράδυ τις Παρασκευές και τα Σάββατα, αλλά και τις Κυριακές το μεσημέρι, γίνεται πανικός. Ο πεζόδρομος της Αποστόλου Παύλου παραβιάζεται συστηματικά, ενώ και πολλά σημεία που είναι υποτίθεται ήπιας κυκλοφορίας δίνουν την ευκαιρία στους οδηγούς να μπαίνουν με το Ι.Χ. τους μέσα στα στενά του Θησείου. Επίσης, αν παρατηρήσει κανείς την περιοχή θα δει ότι έχουν ξηλώσει από παντού τα κολονάκια για να παρκάρουν στα πεζοδρόμια».

 

 

 

Και ένα ακόμα σχετικό άρθρο του ΕΤ της επόμενης μέρας

 

Φρένο στις άδειες νυχτερινών κέντρων

 

«Οχι άλλα μπαρ και καφετέριες στο κέντρο», φωνάζουν εδώ και καιρό οι Αθηναίοι που θέλουν περισσότερους ελεύθερους χώρους στην πόλη, και ο δήμος ανταποκρίνεται βάζοντας τέλος στην έκδοση νέων αδειών για καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στις κορεσμένες περιοχές. Οπως αποφασίστηκε χθες στο Δημοτικό Συμβούλιο, δεν θα εκδοθούν άλλες άδειες για την κατασκευή νυχτερινών κέντρων, εστιατορίων, μπαρ, καφέ και άλλων αντίστοιχων χρήσεων καταστημάτων στις ήδη «φορτωμένες» περιοχές. Η απόφαση αφορά τις περιοχές: Κολωνάκι (Πανεπιστημίου από Σίνα έως Β. Σοφίας, Σίνα από Πανεπιστημίου έως Οίτη, Οίτη από Σίνα έως Σαρανταπόρου, Ευέλπιδος Ηλία Ρογκάκου από Σαρανταπόρου έως Πλουτάρχου, Πλουτάρχου από Αριστίππου έως Λ. Βασ. Σοφίας, Λ. Βασ. Σοφίας από Πλουτάρχου έως Πανεπιστημίου) Παγκράτι (οδός Υμηττού έως Προφήτη Ηλία), Γκάζι (οδός Βουτάδων, Κωνσταντινουπόλεως από Μ. Βασιλείου μέχρι Αχιλλέως, Τριπτολέμου, Δεκελέων, Μ. Βασιλείου) και Θησείο (Ηρακλειδών, Απ. Παύλου, Ακάμαντος). «Αναλαμβάνει από εδώ και πέρα η Δημοτική Αστυνομία τον έλεγχο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και δεν θα περιοριστούμε μόνο στη μη δημιουργία νέων καταστημάτων, αλλά θα επεκτείνουμε και τον έλεγχο στα ήδη υπάρχοντα», σημειώνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Ανδρέας Παπαδάκης, ενώ διευκρινίζει ότι «όσοι έχουν υποβάλει αίτηση για άδεια δεν θα έχουν πρόβλημα, αφού έχουν ήδη στήσει το μαγαζί τους». Στο μεταξύ, αποφασίστηκε η επιβολή προστίμου 1.000 ευρώ για κάθε τ.μ. που θα καταλαμβάνεται παράνομα στην πλατεία Μοναστηρακίου.

 

Αφόρητη κατάσταση

 

Από τη μεριά τους οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της απαγόρευσης δηλώνουν πως υπό τις παρούσες συνθήκες η κατάσταση είναι αφόρητη. «Στο Γκάζι, πάνω από την Ιερά Οδό, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός. Τα καταστήματα είναι ατάκτως ερριμμένα, άναρχα δομημένα και χωρίς άδεια», λέει ο Νίκος Μαρτέν από την Παρέμβαση Κατοίκων Θησείου, Πετραλώνων, Φιλοπάππου, Κουκακίου. Επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του μέτρου εκφράζει και ο Ρήγας Αξελός, δημοτικός σύμβουλος της Ανοιχτής Πόλης: «Η συγκεκριμένη πρόταση είναι αποσπασματική και δεν απαντά στο τι θα γίνει με τα ήδη υπάρχοντα καταστήματα».

 

Χριστίνα Βασιλάκη / Ελεύθερος Τύπος http://www.e-tipos.com/newsitem?id=77091
Ενέργειες Εγγράφων
  • Αποστολή
  • Εκτύπωση
  • Bookmarks
ανακοινώσεις
Συνέντευξη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο Matrix24.gr και τον Γιώργο Μελιγγώνη 28/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη μετά την ξενάγηση στην έκθεση του «Rethink Athens» 28/02/2014
Σημεία συνέντευξης του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο VIMA FM και την εκπομπή των Ξενάκη – Αδαμόπουλου 27/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δήμαρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη σχετικά με τις δηλώσεις του κ. Καμίνη στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. 26/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δήμαρχου Αθηναίων με την Ανοιχτή Πόλη, Γαβριήλ Σακελλαρίδη σχετικά με τις δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Νότη Μηταράκη για το πάρκο Ελληνικού 26/02/2014
Η Ανοιχτή Πόλη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας γης και του νερού 24/02/2014
Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του υποψήφιου δήμαρχου με την «Ανοιχτή Πόλη» Γαβριήλ Σακελλαρίδη στην εκπομπή των Λυριτζή και Οικονόμου στο Σκάι Ραδιόφωνο 20/02/2014
Να προχωρήσει επιτέλους η δημιουργία χώρου πρασίνου στο οικόπεδο της ΔΕΗ στους Άνω Αμπελόκηπους 20/02/2014
Επίσκεψη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων, Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο Κοινωνικό Ιατρείο-Φαρμακείο Αλληλεγγύης Αθήνας 14/02/2014
Σημεία από τη συνέντευξη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την "Ανοιχτή Πόλη", Γαβριήλ Σακελλαρίδη στον Real fm και τον Νίκο Χατζηνικολάου 14/02/2014
Περισσότερα...
 
map.png