Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα αναδημοσιεύσεις Η μετατροπή της εταιρείας "Τεχνόπολις": Από δημοτική σε ανώνυμη

Η μετατροπή της εταιρείας "Τεχνόπολις": Από δημοτική σε ανώνυμη

Δημοσιεύτηκε 28/03/2010

Τα διορισμένα στελέχη της νέας Α.Ε. έχουν απόλυτη εξουσία στη διαχείριση της περιουσίας της εταιρείας και σχεδιάζουν ανενόχλητοι επικερδείς μπίζνες στο Γκάζι.

Καμιά απάντηση δεν δόθηκε για τους φωτογραφικούς διαγωνισμούς και τις απευθείας αναθέσεις, για τις παρακάμψεις νόμων, για το δάνειο των 50 εκατ., για τις πολυθεσίες των συμβούλων και τους διορισμούς και τέλος για τη νεοσυσταθείσα «Τεχνόπολις Α.Ε.», το παρελθόν και το μέλλον της.

Μάλιστα ο δήμαρχος, σε συνέντευξή του στο ραδιοσταθμό Flash, δήλωσε ότι ως υπουργός Υγείας «τακτοποίησε» τα 2 δισ. χρέη των νοσοκομείων. Δεν εξήγησε βέβαια ότι αυτή η τακτοποίηση δεν ήταν παρά μια υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Οικονομικών και ότι σε τίποτα δεν είχε να κάνει με μια διαφορετική πολιτική στον «αδηφάγο» τρόπο λειτουργίας των νοσοκομείων και των προμηθειών. Κάπως έτσι «τακτοποίησε» και τα του δήμου, με τη μέθοδο του αυτόματου κλεισίματος της μαύρης τρύπας, των αθρόων προσλήψεων (κατά προτίμηση δημοσιογράφων), των δανείων, των μετατροπών της δημοτικής περιουσίας σε Α.Ε. κ.λπ. Η εικόνα του «νοικοκυρέματος» Κακλαμάνη δεν διαφέρει σε τίποτα από όλες εκείνες τις εικόνες των δήμων που αποτελούν, σύμφωνα με ανεξάρτητες αρχές, φυτώρια διαφθοράς στην Ελλάδα.

Ενώ όμως η σιωπή επιλέχτηκε προς τα έξω δεν ίσχυσε το ίδιο και προς τα μέσα, όπου στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου (9/3/2010 και 22/3/2010) οι «κεραυνοί» της πλειοψηφίας (με ακραίους χαρακτηρισμούς και σχόλια περί πληρωμένων δημοσιογράφων και δημοτικών συμβούλων ακόμα και διά στόματος δημάρχου) έπεσαν επιλεκτικά πάνω στο κεφάλι του Φώτη Προβατά της Ανοιχτής Πόλης, υποδεικνύοντάς τον σαν «υπαίτιο» του δημοσιεύματος του «Ιού» και μάλιστα με πολύ προσβλητικό τρόπο.

Μια και το δημοτικό συμβούλιο αποφάσισε να διαγράψει τα επεισοδιακά πρακτικά της τελευταίας συνεδρίασης θα αρκεστούμε σε εκείνα της προηγούμενης (9 Μαρτίου 2010), που άλλωστε ήταν εξίσου «αποκαλυπτικά».

Ο Φώτης Ιγνατίου, πρόεδρος της Α.Ε. Τεχνόπολις, που πρόσφατα κι αυτή έπαψε να είναι δημοτική επιχείρηση, επιτέθηκε σφοδρότατα στο σύμβουλο της Ανοιχτής Πόλης: «Το πρόβλημα του κ. Προβατά είναι ένα και μοναδικό και το λέω δημοσίως. Ηταν Αντιπρόεδρος μέχρι προ τινος στην Αναπτυξιακή Εταιρεία και έπαιρνε 1.200 ευρώ. Από τη στιγμή που βγήκε, έχει πρόβλημα. Αυτό είναι το μόνο πρόβλημά του». Και η απάντηση του Φώτη Προβατά:

«Σας έχει δηλωθεί εδώ πέρα δημοσία επανειλημμένα, ότι αυτή η συνολική αποζημίωση πηγαίνει στη δημοτική κίνηση. Τέτοια βρόμικα επιχειρήματα εμάς τουλάχιστον δεν μας πιάνουν, δεν κολλάνε πάνω μας και δεν μας χαρακτηρίζουν».

Διά χειρός... προέδρου

Είπε όμως και πολλά άλλα ο Φ. Ιγνατίου όπως θα δούμε παρακάτω. Χαρακτήρισε τον Φώτη Προβατά ψεύτη και προβοκάτορα και αποφάνθηκε με την εισοσιτριάχρονη δημοσιογραφική του πείρα ότι το δημοσίευμα του «Ιού» δεν ήταν έρευνα.

Οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης (πλην του εκπροσώπου της παράταξης του ΚΚΕ) έσπευσαν να υπερασπιστούν τον Φ. Προβατά, αλλά ακόμα και ορισμένοι σύμβουλοι της συμπολίτευσης προσπάθησαν να «κρατήσουν» τους ωρυόμενους συναδέλφους τους.

Δεν θα μπούμε στον πειρασμό να ρωτήσουμε πώς μπορεί να συνδυάζει κάποιος την αντικειμενική «δημοσιογραφική» του άποψη, όντας παράλληλα δημοτικός σύμβουλος (Κακλαμάνη), πρόεδρος της Τεχνόπολις Α.Ε., αντιπρόεδρος της ΠΟΔΑ (πνευματικό κέντρο) κ.λπ. Την απάντηση δίνει ο ίδιος ο Φ. Ιγνατίου στην ιστοσελίδα του, διαφημίζοντας από μόνος του τις «πολλαπλές» αρμοδιότητές του.

Εκτός από τα αυστηρά κομματικά του πόστα (ΜΑΚΙ, ΟΝΝΕΔ, Ν.Δ.) και τις δημοσιογραφικές του έρευνες στον «Αδέσμευτο Τύπο», γράφει για τον εαυτό του στο βιογραφικό του (το 2008) ότι: «Είναι ειδικός συνεργάτης και σύμβουλος σε εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων και επικοινωνίας σε ό,τι αφορά τη δημοσιοποίηση θεμάτων Υγείας. Εταιρείες, οι οποίες έχουν αναλάβει την επικοινωνιακή τακτική όλων σχεδόν των φαρμακευτικών εταιρειών που υπάρχουν στην Ελλάδα. Σήμερα θεωρείται από τους πλέον ενημερωμένους δημοσιογράφους στα θέματα αυτά και βρίσκεται σε συνεχή επαφή με όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα και φορείς του χώρου της υγείας»! Ηταν εκπρόσωπος των φαρμακευτικών εταιρειών, έκανε ρεπορτάζ υγείας, έγινε και εκπρόσωπος τύπου του «ΙΑΣΩ», έγινε και αντιπρόεδρος του Νοσοκομείου Παίδων Αγία Σοφία, ενώ σήμερα έχει στρέψει πλέον την προσοχή του στον δήμο και στην εταιρεία στην οποία διορίστηκε πρόεδρος, την Τεχνόπολις Α.Ε.

Είναι λοιπόν λίγο άκομψο ο συγκεκριμένος πολυπράγμων σύμβουλος να εγκαλεί τον οποιονδήποτε για προσωπικά συμφέροντα, χαρακτηρίζοντάς τον ψεύτη και προβοκάτορα έστω και αν ο ίδιος για άγνωστους λόγους έχει καταργήσει τη διαφωτιστική ιστοσελίδα του ή έχει πάψει να διαφημίζει θεραπείες κατά της φαλάκρας. Είναι γνωστή άλλωστε η αμετάκλητη εξάμηνη διαγραφή του από την ΕΣΗΕΑ (απ. 5/2007) επειδή διαφήμιζε ιδιωτική εταιρεία. Σε ένα πράγμα όμως είχε απόλυτο δίκιο ο Φ. Ιγνατίου. Δεν ασχολήθηκε το δημοσίευμα αναλυτικά με την κάθε Α.Ε. του δήμου και για το λόγο αυτό οφείλουμε να επανέλθουμε διεξοδικά τουλάχιστον για την Τεχνόπολις.

Ο Φ. Ιγνατίου είπε ότι θα αποσύρει τους χαρακτηρισμούς εφόσον δηλωθεί ότι όσον αφορά την Τεχνόπολις το δημοσίευμα δεν απηχεί την πραγματικότητα, συμπληρώνοντας ότι:

«Με βάση τα στοιχεία που έχω δώσει, γιατί το ότι πήγε το Δεκέμβριο (2009) η Τεχνόπολις να μετατραπεί σε Α.Ε., ξέρετε πολύ καλύτερα από εμένα, ότι αφορούσε τον ίδιο το νόμο. Ή έπρεπε να κλείσει ή να μετατραπεί σε Α.Ε., από κερδοσκοπικού χαρακτήρα σε Α.Ε. Συνεχίζει και εκπροσωπείται, υπάρχει εκπρόσωπος και του συνδυασμού μας και του συνδυασμού σας και του συνδυασμού του Κ. Σκανδαλίδη και του Εικαστικού Επιμελητηρίου. Μένει νεφελώδες, ότι δεν αφήνουμε τον έλεγχο, ότι δεν γίνεται έλεγχος».

Με δυο λόγια, δηλαδή, ο Φ. Ιγνατίου είπε ότι ήταν αναγκαστική η μετατροπή της Τεχνόπολις όχι σε Α.Ε. ΟΤΑ αλλά σε κοινή Α.Ε., καθώς και ότι συνεχώς γίνονταν οι απαιτούμενοι έλεγχοι στην τέως δημοτική επιχείρηση και επομένως τα υπόλοιπα είναι συκοφαντίες.

Στο σημείο αυτό λοιπόν έχει νόημα να ανατρέξουμε λίγο στους επίσημους ελέγχους που έγιναν στην Τεχνόπολις Α.Ε. ΟΤΑ, στην τύχη που τους επιφύλαξαν οι κατά σειρά δημαρχίες Αβραμόπουλου-Μπακογιάννη-Κακλαμάνη αλλά και στα πρακτικά της μετατροπής της Τεχνόπολις σε κοινή Α.Ε. (βλ. διπλανή στήλη), με νέο τροποποιημένο καταστατικό, για να κατανοήσουμε κατά πόσο ισχύουν και οι παραπάνω ισχυρισμοί του διορισμένου προέδρου της.

Εταιρεία με παρελθόν

Οι μοναδικές μέχρι σήμερα εκθέσεις των ορκωτών λογιστών τόσο το 2002 που διενεργήθηκε από την Deloitte & Touche όσο και κυρίως του 2005 από το Σώμα Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Α. Καπέλλα και Α. Ρούσο) είναι αποκαλυπτικές. Πεδίο δόξης λαμπρό και για τον κ. Σχοινιωτάκη που διέταξε τη διερεύνηση και την επιστροφή των υπέρογκων αμοιβών και για τους ΟΤΑ.

*Το 2002, σε σύνολο 28 παρατηρήσεων της έκθεσης των 55 σελίδων των ελεγκτών για την διαχείριση των οικονομικών της δημοτικής εταιρείας Τεχνόπολις επισημαίνονται συνεχόμενες παραλείψεις στην καταχώριση εξόδων και εσόδων αλλά και των μισθοδοτικών καταστάσεων στα επίσημα βιβλία. Δεν υπήρχε βιβλίο Απογραφών και Ισολογισμών. Εσφαλμένες δηλώσεις ΦΠΑ. Μη καταχωρισμένες δωρεές. Αναλήψεις από τράπεζες χωρίς αποφάσεις του δ.σ. της εταιρείας. Κινήσεις τραπεζικές χωρίς τα αντίστοιχα χαρτιά των τραπεζών.

Ανυπόγραφες δαπάνες και γραμμάτια είσπραξης. Καταβολή ποσών χωρίς αναγραφή του δικαιούχου. Απευθείας αναθέσεις για ποσά που απαιτούσαν μειοδοτικούς διαγωνισμούς. Σημαντικές συμβάσεις χωρίς υπογραφές. Μη συμφωνία λογαριασμών. Κανένας έλεγχος εσόδων της εταιρείας που νοίκιαζε το κυλικείο. Μη σύνταξη απολογισμών 2000, 2001, 2002. Προσλήψεις χωρίς διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ. Χρησιμοποίηση τρίτων για καθαρισμό εκεί που θα μπορούσε ο Δ.Α. με τις υπηρεσίες του να καθαρίζει με μικρότερο κόστος. Αμοιβές χωρίς τιμολόγια. Πλήρης έλλειψη διαχειριστικών ελέγχων. Μη διενέργεια αποτίμησης της περιουσίας της επιχείρησης. Μη τακτοποίηση καταβολής στον Δ.Α. 500 εκατ. ευρώ για έργα ανακατασκευής κτιρίων κ.λπ.

Το συμπέρασμα των ελεγκτών αφήνει άφωνο και τον πλέον καλόπιστο πολίτη: «Με βάση τα ανωτέρω αναφερόμενα αδυνατούμε να εκφέρουμε γνώμη επί των κονδυλίων των οικονομικών καταστάσεων».

*Οσο για το 2005, το πάρτι συνεχίζεται στην Τεχνόπολις, ενώ οι δύο ελεγκτές Δημόσιας Διοίκησης αφού επανελέγχουν και τα στοιχεία της προηγούμενης έκθεσης και επιβεβαιώνουν τις παρατηρήσεις των προηγούμενων ελεγκτών, αναφέρονται σε 282 σελίδες, πολύ αναλυτικά και κυρίως με ονοματεπώνυμα στους υπευθύνους λογιστές, οικονομικούς διευθυντές, άφαντους προέδρους και αντιπροέδρους με απόλυτες εξουσίες, διπλοθεσίτες αρμόδιους κ.λπ.

Εντοπίζουν τις παράνομες λόγω ύψους των ποσών απευθείας αναθέσεις μελετών σε θυγατρικές του Δ.Α. π.χ. «απευθείας ανάθεση της εκπόνησης οικονομοτεχνικής μελέτης στην Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου Αθηναίων χωρίς καμία αναφορά ως προς το προϋπολογιζόμενο κόστος αυτής, γεγονός που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση σύμφωνα με το νόμο».

Ειδικά δε για τη μελέτη βιωσιμότητας της Τεχνόπολις αναφέρουν ότι: «παρατίθενται οικονομικά μεγέθη χωρίς να υποστηρίζονται από στατιστικά ή πραγματικά στοιχεία, όπως αυτά προκύπτουν από στοιχεία αγοράς».

Και παρακάτω: «Στην περίπτωση που εξετάζουμε, προκειμένου να υποστηριχθεί η αναγκαιότητα της εκτέλεσης έργων στους χώρους της Τεχνόπολις και επομένως η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της - μέσω της συνεισφοράς του Δήμου Αθηναίων με το αντίστοιχο ποσό των δαπανών - παρατίθενται πηγές εσόδων (εισιτήρια, εκμίσθωση χώρων), και αριθμός πελατών (επισκεπτών), χωρίς καμία αιτιολογία ως προς τα μεγέθη τους».

«Το Διοικητικό Συμβούλιο, με σχετικές αποφάσεις του, συγκρότησε Επιτροπές διενέργειας διαγωνισμών - αξιολόγησης προσφορών για προμήθειες και έργα και Επιτροπές παραλαβής, εκτός κανονιστικού πλαισίου», λένε οι ελεγκτές του Δημοσίου.

«Οι αποφάσεις του Δ.Σ. της Τεχνόπολις, οι οποίες αφορούσαν στη σύνταξη των κανονισμών της επιχείρησης, ουδέποτε υλοποιήθηκαν και επομένως στο προαναφερόμενο διάστημα η Τεχνόπολις λειτούργησε χωρίς κανονισμούς».

«Εκ μέρους της ελεγχόμενης υπηρεσίας δεν τέθηκαν στην διάθεση του κλιμακίου ελέγχου το σύνολο των στοιχείων που αναζητήθηκαν με σχετικά έγγραφα, γεγονός που δεν βοήθησε στην παρούσα επιθεώρηση και ειδικότερα στον έλεγχο των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού. Ειδικότερα ζητήσαμε κατάσταση στην οποία θα εμφανίζεται το προσωπικό της Τεχνόπολις, ο τρόπος πρόσληψης αυτού και η σχέση εργασίας με την οποία απασχολείται. Σε απάντηση, μας δόθηκε έγγραφο του υπεύθυνου του Γραφείου Διοίκησης και Οικονομικών κ. Π. Κ. στο οποίο ουδεμία αναφορά γίνεται για τον τρόπο πρόσληψης του προσωπικού που απασχολείται στην επιχείρηση. Επίσης δημιουργεί προβληματισμό το γεγονός ότι, για το ίδιο διάστημα και για τα ίδια καθήκοντα μισθοδοτούνται από την Τεχνόπολις δύο διαφορετικά άτομα».

«Οι ίδιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν και κατά τη διάρκεια του ελέγχου των υπόλοιπων τομέων δράσης της επιχείρησης που περιλαμβάνονταν στην παρούσα εντολή επιθεώρησης, στο πλαίσιο της οποίας ενεργήσαμε».

Η έκθεση συνεχίζει και στην ουσία απαντάνε μόνοι τους οι ελεγκτές στο ερώτημα σχετικά με την τύχη των συμπερασμάτων τους: «Στις 9/4/2003 (20ή συνεδρίαση) κατά τη διάρκεια της συζήτησης περί Ενημέρωσης από τον πρόεδρο και λήψη αποφάσεων σχετικά με την έκθεση των ορκωτών λογιστών, το Δ.Σ. στο πλαίσιο της λήψης απόφασης σχετικά με την κατάσταση της Επιχείρησης, έτσι όπως παρουσιάζεται μέσα από την έκθεση των ορκωτών λογιστών του 2002, αποφάσισε μεταξύ άλλων κατά πλειοψηφία ότι τα αναφερόμενα στην έκθεση δεν στοιχειοθετούν ποινικά αδικήματα και κατά συνέπεια δεν συντρέχει θέμα παραπομπής του όλου ζητήματος στον εισαγγελέα». Με μια κίνηση «αβροφροσύνης» η τότε δήμαρχος Ντόρα Μπακογιάννη έβαλε στο συρτάρι την έκθεση χωρίς πολλές, είναι αλήθεια, διαμαρτυρίες του τότε εκπροσώπου της αντιπολίτευσης Χ. Παπουτσή.

Τέλος, στο τελευταίο κομμάτι της έκθεσης του 2005 διαπιστώνεται ότι δεν έχει γίνει αποτίμηση της κινητής και ακίνητης περιουσίας της πρώην ΔΕΦΑ και νυν Τεχνόπολις, δεν υπάρχει προϋπολογισμός για τα έργα, το προσωπικό και τους τρόπους που θα αντλήσει έσοδα η επιχείρηση, ενώ καλούνται οι αρμόδιες υπηρεσίες να κάνουν στην Τεχνόπολις συγκεκριμένους διαχειριστικούς ελέγχους: Το υπουργείο Οικονομικών εκλήθη να ελέγξει όχι μικροποσά, αλλά δισεκατομμύρια που έκαναν βόλτες από το Δ.Α. στην Τεχνόπολις. Το ΑΣΕΠ κλήθηκε να εξετάσει τη νομιμότητα πολλών και συγκεκριμένων συμβάσεων έργου. Το ΥΠΕΧΩΔΕ κλήθηκε να διενεργήσει ελέγχους έργων που εκτελέστηκαν στους χώρους της Τεχνόπολις και πάει λέγοντας. Δυστυχώς, όμως, οι παραπάνω φορείς δεν... ευκαιρούσαν.

Προίκα στην εταιρεία

Οσο για το Δημοτικό Συμβούλιο του Δ.Α. κάθε χρόνο ανελλιπώς ενημερώνεται και στη συνέχεια εγκρίνει κατά πλειοψηφία και τους ισολογισμούς της Τεχνόπολις. Παραμένει χαρακτηριστική η απάντηση που έδωσε το 2003 εκ μέρους της πλειοψηφίας ο Πάνος Λουκάκος σε μια από αυτές τις συνεχόμενες εγκρίσεις: «Η απόφαση του Δ.Σ. εγκρίνει μεν τον ισολογισμό που έχουν καταρτίσει οι ορκωτοί, αλλά δεν απαλλάσσει των ευθυνών της την προηγούμενη διοίκηση. Από τη στιγμή που δεν ήμασταν εμείς σε θέση να καταρτίσουμε ισολογισμό και να βρούμε τα στοιχεία που θέλαμε, δεν μπορούσαμε να απαλλάξουμε την προηγούμενη διοίκηση. Τούτο δε σημαίνει ότι κάτι προσάπτουμε ή κάτι δεν προσάπτουμε. Σημαίνει ότι δεν είμαστε σε θέση εγκύρως να πούμε ότι απαλλάσσουμε ή δεν απαλλάσσουμε». Λόγια τσεκουράτα δηλαδή.

Μετατράπηκε λοιπόν στις 18/12/2009 η Τεχνόπολις σε κοινή Α.Ε. αφού είχαν διαγραφεί όλα τα μέχρι τότε «κακώς κείμενα», αρχίζοντας μια νέα πορεία προς το αναπτυξιακό μέλλον. Αν λάβουμε δε υπόψη και την τροποποίηση του Πολεοδομικού Σχεδίου της περιοχής με απόφαση του δήμου (22/7/2008) για την ευκολότερη ανάπτυξη των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, όπως επισήμαναν σε άλλη μια επεισοδιακή συνεδρίαση οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης, τότε το μέλλον της περιοχής διαγράφεται λαμπρό! Προς τιμήν τους και πάλι οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης παρόλο που προβλέπεται να έχουν 3 θέσεις στο νέο Δ.Σ. της Α.Ε. αρνήθηκαν με σφοδρότητα τη μετατροπή της εταιρείας. Ενώ η οικονομικοτεχνική μελέτη κατέληγε ότι στην περίπτωση της Τεχνόπολις και εφόσον όλα τα περιουσιακά της στοιχεία ανήκουν εξ ολοκλήρου στον Δ.Α., χρειάζεται η σύσταση ειδικής δημοτικής εταιρείας Α.Ε. (για ευνόητους λόγους ελέγχου) εντούτοις πολύ απλά και με συνοπτικές «Κακλαμάνιες» διαδικασίες η εταιρεία μετατράπηκε σε κοινή Α.Ε.

Οταν οι εκθέσεις των ορκωτών λογιστών παρέμειναν στο σκοτάδι, πώς θα ελέγχεται τώρα μια κοινή Α.Ε. για διαφάνεια από τον Δ.Α.; Αυτό πλέον δεν θα είναι καν νόμιμο. Τα διορισμένα golden boys του Δ.Σ. της Α.Ε. έχουν από το νέο καταστατικό απόλυτη εξουσία στη διαχείριση της περιουσίας του δήμου που τη θεωρούν πλέον περιουσία της εταιρείας! Ετοιμάζονται δε, σύμφωνα με το νέο καταστατικό της Α.Ε. Τεχνόπολις, επικερδείς business στο φιλέτο του τ. Αρχαιολογικού και Βιομηχανικού πάρκου (Γκάζι). Τέλος, τα κέρδη της εταιρείας δεν θα ελαφρύνουν φυσικά το δήμο όπως τον βάραιναν παλιότερα οι ζημίες της.

Πού να φανταζότανε η συχωρεμένη η Μελίνα ότι κάποτε όλος αυτός ο χώρος θα «ανήκε» σε μία Α.Ε. Επί των ημερών της (το 1985) έκλεισε οριστικά το Γκάζι και χαρακτηρίστηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το υπ. Πολιτισμού όλος ο χώρος αυτός ιστορικός τόπος (Βιομηχανικός Αρχαιολογικός Χώρος) και μνημεία τα παλιά κτίρια και τα χυτήρια.

Χρειάστηκαν πολλές μετατροπές, πολλοί αποχαρακτηρισμοί, πλήθος νομοθετικών ρυθμίσεων, πλήρης απαξίωση των οικονομικών ελέγχων που εντόπισαν τρύπες εκατομμυρίων και μια αποφασισμένη πλειοψηφία στο Δ.Α. για να δημοσιευτεί το νέο ΦΕΚ για το Γκάζι (ΦΕΚ αρ. φύλλου 835/3/2/2010) που ανακοινώνει τη σύσταση της εταιρείας Τεχνόπολις Α.Ε. με διάρκεια 50 χρόνια και «μετοχικό κεφάλαιο 29.402.800 ευρώ που θα καλυφθεί με εισφορά της προς κεφαλαιοποίηση καθαρής θέσης της μετατρεπόμενης αμιγούς Δημοτικής Επιχείρησης, η οποία αποτελεί και το μοναδικό μέτοχο». Οι ονομαστικές μετοχές της εταιρείας μπορεί να βρίσκονται στα συρτάρια του Δήμου Αθηναίων, όμως την αξία τους τη διαχειρίζεται αποκλειστικά το νέο Δ.Σ. της εταιρείας, με όποιο τρόπο αποφασίσει. Η πρώην δημοτική επιχείρηση πέρασε οριστικά στα χέρια της νέας διοίκησης αγνή και άσπιλη με νέο καταστατικό και νέα σχέδια «ανάπτυξης». Στην ουσία πρόκειται για μια εταιρεία δημόσιων σχέσεων και «τοπικής» διαχείρισης των εντός και των πέριξ επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος με επικοινωνιακή προμετωπίδα τον πολιτισμό.

Ζητούν ακύρωση της απόφασης

Οπως και οι άλλες πρώην δημοτικές επιχειρήσεις έτσι και η Τεχνόπολις Α.Ε. θα υπόκειται στο ευεργετικό νομικό καθεστώς προστασίας των Α.Ε. Η περιουσία συν το κεφάλαιο που διέθετε η δημοτική εταιρεία δόθηκε προίκα στην Α.Ε. Ηδη έχουν προσφύγει πολίτες της περιοχής με το σύλλογό τους στα δικαστήρια για τη μετατροπή αυτή και την εκποίηση -όπως ισχυρίζονται- του δημόσιου πλούτου, και ζητάνε την ακύρωση της απόφασης.

Ο δήμαρχος, με την απόλυτη πλειοψηφία που διαθέτει, διορίζει τη διοίκηση, με συνέπεια να διοικεί το επιτελείο του ταυτόχρονα όλες τις πρώην δημοτικές επιχειρήσεις. Βγάζοντας αυτομάτως από πάνω του τον «μπελά» του όποιου ελέγχου από το δημοτικό συμβούλιο και τους αρμόδιους κρατικούς ελεγκτές α) με απόφαση της δικής του πλειοψηφίας, β) με τη σύμφωνη γνώμη του διορισμένου από τον ίδιο Δ.Σ. της δημοτικής εταιρείας Τεχνόπολις και γ) με την συμβολή του νομικού συμβούλου κ. Ξ. Μαυραγάνη και παρά τις «κουραστικές» διαμαρτυρίες όλης της αντιπολίτευσης «χάρισε» τη δημοτική Α.Ε. στις πρακτικές του πολυμήχανου ιδιωτικού κεφαλαίου. Τέλος, κατά την πάγια διαδικασία, αν η νέα Α.Ε. έχει τίποτα έκτακτες οικονομικές ανάγκες με μια «νόμιμη» προγραμματική σύμβαση έργου ο Δ.Α. θα μπορεί να συνεχίζει τη χρηματοδότησή της. Απλά και νόμιμα λοιπόν το Γκάζι εκχωρήθηκε με τη σειρά του κι αυτό στην αγορά, ενώ στη σειρά περιμένουν και τα υπόλοιπα αδιάθετα δημόσια κτίρια και μνημεία.

Η συνεδρίαση της ιδιωτικοποίησης

Στη συνεδρίαση για τη μετατροπή της Τεχνόπολις σε κοινή Α.Ε. και για το διορισμό του Διοικητικού της Συμβουλίου (18.12.09), παρόντος και του νομικού συμβούλου της κ. Ξ. Μαυραγάνη (δικηγόρος και του Εφραίμ), τέθηκαν από την αντιπολίτευση όλα τα ζητήματα για τη μετατροπή.

Ιγνατίου: «Να πω μόνο, κύριε Πρόεδρε, ότι η περιουσιακή κατάσταση της Τεχνόπολις, όπως διαμορφώθηκε, με βάση τα περιουσιακά στοιχεία, ανέρχεται σε 29.483 μετοχές (σ.σ. αξίας 29.402.800 ευρώ σύμφωνα με το ΦΕΚ) που ανήκουν στο Δήμο Αθηναίων. Πέρυσι περάσαμε την οικονομοτεχνική μελέτη και φτάσαμε σήμερα στη θέση να καταθέσουμε το καταστατικό και να προχωρήσουμε, να γίνουμε Α.Ε. Να προσθέσω, προτού πω τα ονόματα των μελών του Δ.Σ., ότι μπορεί να γινόμαστε Α.Ε., ωστόσο δεν χάνουμε το δρόμο μας και την καθοδήγηση που έχουμε από το Δήμαρχο να λειτουργούμε, να προσφέρουμε στην κοινωνία και συγχρόνως να είμαστε υποστηρικτές των εικαστικών δρώμενων».

Στη συνέχεια πρότεινε τα νέα μέλη του Δ.Σ.: 12 μέλη της παράταξης Κακλαμάνη, ένα μέλος από κάθε παράταξη της αντιπολίτευσης (σύνολο 3) και 1 μέλος από το Εικαστικό Επιμελητήριο. Ο απόλυτος δηλαδή έλεγχος του Δ.Σ.

Γιομπαζολιάς (παράταξη Σκανδαλίδη): «Εμείς δεν μπορούμε να ψηφίσουμε. Δεν συμφωνούμε με τη διαφοροποίηση των σκοπών και με τη μετατροπή της Τεχνόπολις σε κερδοσκοπική επιχείρηση».

Προβατάς (Ανοιχτή Πόλη): «Η μελέτη πρότεινε με γνώμονα το ότι η εταιρεία θα είναι βιώσιμη, την προσαρμογή και σύσταση του νέου φορέα, υπό τη μορφή της δημοτικής Α.Ε. Και πράγματι, προσέξτε, της δημοτικής, όχι της κοινής Α.Ε. Εμείς όμως καταλήγουμε ότι εγκρίνουμε τη μελέτη και συνιστούμε κοινή Α.Ε. Δεν γίνεται να εγκρίνεις τη μελέτη ενός ορνιθοτροφείου και να λες ότι καταλήγουμε στη σύσταση ενός νοσοκομείου! Είναι εντελώς διαφορετική η κοινή εταιρεία από την εταιρεία ΟΤΑ. Με αυτή τη μελέτη, όμως, δεν κάνεις κοινή. Κάνεις, και καλά το λέει η μελέτη, Α.Ε. ΟΤΑ».

Λάμπρου (ΚΚΕ): «Εμείς ως γνωστόν έχουμε πλήρη αντίθεση στην επιχειρηματική δραστηριότητα μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης και τη μετατροπή όλων αυτών των δημοτικών επιχειρήσεων σε ανώνυμες εταιρείες. Οχι μόνο καταψηφίζουμε, αλλά και δεν συμμετέχουμε. Μιλάμε πλέον για μία καθαρή Α.Ε., που θα ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα εφ' όλης της ύλης. Ο πολιτισμός είναι αυτό που θέλει να απαλύνει την ουσία της υπόθεσης. Οταν λέει εδώ ακόμα και δημιουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, νέων εταιρειών κ.λπ., καταλαβαίνετε πού πάει το πράγμα».

Μαυραγάνης: «Κοινή Α.Ε., δημοτική Α.Ε. μπορεί να είναι τόσο η εταιρεία του άρ. 265 όσο και η εταιρεία του άρ. 266. Ποια είναι η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο; Είναι ποιες διατάξεις θα εφαρμοστούν και σε κάθε μία ξεχωριστά, και όντως, η απόλυτη ταύτιση της κοινής Α.Ε. με τη δημοτική Α.Ε., εφαρμόζεται και αυτή ήταν και η βούληση και του Δ.Σ. και του Δημοτικού Συμβουλίου της Αθήνας, όταν ψήφισαν, πέρυσι, βάσει της οικονομοτεχνικής μελέτης. Η μελέτη που εγκρίνατε αφορά την κοινή Α.Ε.».

Ιγνατίου: «Η εταιρεία ήταν κερδοσκοπική από την ημέρα που συστάθηκε. Η οικονομοτεχνική μελέτη είναι αν μπορούσε να είναι βιώσιμη ως Α.Ε. Η Τεχνόπολις έχει την εξής ιδιομορφία. Εχει δική της περιουσία. Η περιουσία δεν ανήκει στο Δήμο Αθηναίων. Ανήκει στην Τεχνόπολις. Σε περίπτωση λύσης της εταιρείας όλα τα περιουσιακά στοιχεία περνάνε στο Δήμο Αθηναίων. Με βάση ότι έχει περιουσία η ίδια σαν εταιρεία, επιλέχθηκε το να γίνει κοινή Α.Ε.».

Εδώ βέβαια δεν διευκρινίζει ο κ. Ιγνατίου το πώς έγινε το Βιομηχανικό - Αρχαιολογικό Πάρκο περιουσία της Τεχνόπολις και κυρίως πώς, εφόσον είναι όντως περιουσία της, στην περίπτωση διάλυσης της εταιρείας όλα τα περιουσιακά στοιχεία θα επιστρέψουν στο Δήμο.

Στάθης (παράταξη Κακλαμάνη): «Θα μιλήσω ως Πρόεδρος του Διαμερίσματος και μετά ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Τεχνόπολις. Τα χρόνια που πέρασαν ο Δήμος Αθηναίων, ως προς την κατασκευή της και τη συντήρησή της, δεν έχει βάλει ούτε μία δραχμή».

Λάμπρου: «Κατ' αρχήν ο Δήμος έχει δώσει δισεκατομμύρια επί δημαρχίας Αβραμόπουλου. Μη λέμε, λοιπόν, ότι δεν έχει δώσει ο Δήμος λεφτά στην Τεχνόπολις. Μην τρελαθούμε τώρα τελείως και λέμε ότι αυτοσυντηρείται και έβαζε τα λεφτά όλα τα χρόνια μόνη της».

Πρόεδρος: «Το θέμα μπαίνει σε ψηφοφορία...».

ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΙΟΥ: ΤΑΣΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΜΗΣ, ΑΝΤΑ ΨΑΡΡΑ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΡΡΑΣ / ios@enet.gr Ο «ΙΟΣ» ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ: http://www.iospress.gr.
(...)

ΙΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ / ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=28/03/2010&s=ios-kyriakhs
Ενέργειες Εγγράφων
  • Αποστολή
  • Εκτύπωση
  • Bookmarks
ανακοινώσεις
Συνέντευξη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο Matrix24.gr και τον Γιώργο Μελιγγώνη 28/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη μετά την ξενάγηση στην έκθεση του «Rethink Athens» 28/02/2014
Σημεία συνέντευξης του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο VIMA FM και την εκπομπή των Ξενάκη – Αδαμόπουλου 27/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δήμαρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη σχετικά με τις δηλώσεις του κ. Καμίνη στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. 26/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δήμαρχου Αθηναίων με την Ανοιχτή Πόλη, Γαβριήλ Σακελλαρίδη σχετικά με τις δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Νότη Μηταράκη για το πάρκο Ελληνικού 26/02/2014
Η Ανοιχτή Πόλη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας γης και του νερού 24/02/2014
Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του υποψήφιου δήμαρχου με την «Ανοιχτή Πόλη» Γαβριήλ Σακελλαρίδη στην εκπομπή των Λυριτζή και Οικονόμου στο Σκάι Ραδιόφωνο 20/02/2014
Να προχωρήσει επιτέλους η δημιουργία χώρου πρασίνου στο οικόπεδο της ΔΕΗ στους Άνω Αμπελόκηπους 20/02/2014
Επίσκεψη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων, Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο Κοινωνικό Ιατρείο-Φαρμακείο Αλληλεγγύης Αθήνας 14/02/2014
Σημεία από τη συνέντευξη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την "Ανοιχτή Πόλη", Γαβριήλ Σακελλαρίδη στον Real fm και τον Νίκο Χατζηνικολάου 14/02/2014
Περισσότερα...
 
map.png