Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Σελίδα αναδημοσιεύσεις Σε κλοιό τραπεζοκαθισμάτων

Σε κλοιό τραπεζοκαθισμάτων

Δημοσιεύτηκε 13/07/2010

ΑΔΙΑΒΑΤΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΖΟΥΣ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΚΑΙ ΝΑΟ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΟΥ

«Πουλήστε την Ακρόπολη»! Η προτροπή ακούγεται τον τελευταίο καιρό όλο και συχνότερα στο εξωτερικό. Να πληρώσουμε, δηλαδή, τα χρέη μας ως κράτος πουλώντας δημόσιους χώρους και ακίνητα με αξία. Οσοι το συζητούν προφανώς δεν έχουν περπατήσει γύρω από την Ακρόπολη. Γιατί θα διαπίστωναν ότι πρόλαβαν άλλοι...

Αυτοκίνητο στην οδό Αδριανού Αυτοκίνητο στην οδό Αδριανού Ταβέρνες και καφετέριες, επαγγελματίες και μεγαλοσχήμονες παντός καιρού έχουν επιτύχει κατάληψη στον ακριβό περίπατο γύρω από τον ιερό βράχο. Εξασφαλίζοντας ένα ιδιότυπο άσυλο, κλείνουν δρόμους που στα χαρτιά είναι πεζόδρομοι, πεζόδρομους που στα χαρτιά παραμένουν δρόμοι, πεζοδρόμια που αγνοείται η ύπαρξή τους. Οσο για τους πεζόδρομους που δεν έμειναν στα χαρτιά αλλά διαμορφώθηκαν με μεγάλο κόστος, εδώ πρυτανεύει το αλλήθωρο βλέμμα της αστυνόμευσης. Αποτέλεσμα;

Ενας πεζός που θα θελήσει απλώς να περπατήσει θα πρέπει:

1 Να διαθέτει ευελιξία χορευτή για να περάσει ανάμεσα σε εκατοντάδες τραπεζοκαθίσματα, ομπρέλες και παρκαρισμένα οχήματα.

2 Να ανταγωνιστεί επιτυχώς και αναιμάκτως «τρενάκια» και πάσης φύσεως κινούμενα τροχοφόρα, που προσπαθούν επίσης να ελιχθούν στα στενά περάσματα.

3 Να έχει μεγάλη αντοχή διότι δεν υπάρχουν περιθώρια ανάπαυσης, καθώς τα παγκάκια είναι ουσιωδώς ανύπαρκτα (αφού θα έκλεβαν χώρο από τα κινητά και ακίνητα «εμπόδια» των προηγούμενων εδαφίων).

4 Να μη συνοδεύει άτομα με κινητικά προβλήματα, ανάπηρους, ηλικιωμένους και παιδιά, διότι έτσι χάνεται και η παραμικρή ελπίδα αναψυχής (μπροστά στη συνεχή αγωνία για την απώλειά τους).

Μακριά από την Ακρόπολη μας στριμώχνουν οι τράπεζες και κοντά τα τραπέζια Μακριά από την Ακρόπολη μας στριμώχνουν οι τράπεζες και κοντά τα τραπέζια Πώς καταφέραμε, άραγε, να «ιδιωτικοποιήσουμε» τον δημόσιο χώρο; Χωρίς αιδώ, χωρίς περίσκεψη, χωρίς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς, χωρίς καν να περιορίσουμε τα δημόσια ελλείμματα, χωρίς κανένα «Μνημόνιο» να το επιβάλλει, χωρίς μια μαζική διαδήλωση διαμαρτυρίας; Οσοι περπατούν εδώ ίσως βρουν απάντηση μόνο στο τελευταίο «χωρίς»: Διαδήλωση δεν έγινε ποτέ, αλλά τον τελευταίο καιρό συνηθίζεται το ομαδικό «κράξιμο»... Οποτε, δηλαδή, εποχούμενος σε δίκυκλο ή Ι.Χ. επιδιώξει να περάσει τον πεζόδρομο της Αποστόλου Παύλου, ιδίως το βράδυ, δέχεται «βροχή επιπλήξεων» (το λέμε ευγενικά) από όσους κάθονται στα γύρω βράχια. Μπροστά στα μάτια του υπογράφοντος, «υπερήφανος γιωταχής» υποχρεώθηκε να ταπεινωθεί ενώπιον των κυβικών και της συνοδού του, να κάνει όπισθεν και να επιστρέψει από εκεί όπου παραβίασε τον πεζόδρομο, αφού προηγουμένως ομάδα πεζών αρνήθηκε επί δέκα λεπτά να κάνει στην μπάντα. Παραδόξως, στο συγκεκριμένο δεκάλεπτο δεν έτυχε να περάσει ούτε μία από τις πολυποίκιλες ομάδες αστυνομικής περιφρούρησης (Ζήτα, Δέλτα, Δίας, Δημοτική Αστυνομία, Αμεσος Δάση κ.λπ.), που συνήθως διασχίζουν με συχνότητα ντελίβερι σε βραδιά τελικού Μουντιάλ...

Ποιος θα μπορούσε το 2003 να προβλέψει την κρίση που περνά σήμερα η Ευρωπαϊκή Ενωση; Αν υπήρχε κάποιος, ίσως να μη γινόταν τότε η διεύρυνση με 10 νέα μέλη και να είχαμε αποφύγει τη «μεγαλειώδη τελετή» της υπογραφής στη Στοά του Αττάλου, που άφησε «δώρο» στην πόλη την άρον άρον πεζοδρόμηση της οδού Αδριανού ανάμεσα στο Μοναστηράκι και το Θησείο.

Η πεζοδρόμηση έγινε τόσο γρήγορα, που πολλά από τα έργα προσφάτως έφθασαν στο στάδιο της τελικής παραλαβής, ενώ η Αδριανού στα χαρτιά παραμένει ακόμη δρόμος και όχι πεζόδρομος! Θεωρητικώς, δηλαδή, εάν κάποιος μπει με το αυτοκίνητό του στον συγκεκριμένο δρόμο, συλληφθεί και η υπόθεση καταλήξει στο δικαστήριο, πιθανόν να αθωωθεί! Ομως ουδείς το τολμά, καθώς το καλντερίμι είναι σε τέτοιο βαθμό κατειλημμένο από τα τραπεζοκαθίσματα, τις ομπρέλες, τα διαφημιστικά σταντ των εστιατορίων και τους μικροπωλητές, που ο εισβολέας θα βρεθεί προ αδιεξόδου.

Η κατάσταση ξέφυγε από τον έλεγχο από την αρχή, καθώς νέα μαγαζιά συνέχισαν να προστίθενται, με αιχμή τους Ολυμπιακούς του 2004 και εφόδιο την προνομιακή θέα που προσφέρει ο συγκεκριμένος δρόμος προς την Αρχαία Αγορά και τον βράχο της Ακρόπολης. Ενδεικτικό της κατάστασης, το καταγεγραμμένο παλαιότερα γεγονός, με ασθενοφόρο να χρειάζεται μιάμιση ώρα για να περάσει ανάμεσα στα τραπεζοκαθίσματα και να φθάσει στο σημείο όπου διερχόμενος είχε σπάσει το πόδι του.

Εξτρίμ και παγκάκια

Ο συνωστισμός φθάνει στο αποκορύφωμα μετά το 2005, όταν αρχίζουν να κυκλοφορούν με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα τα «τουριστικά τρενάκια». Οι επαγγελματίες, που δεν αφήνουν σπιθαμή ανεκμετάλλευτη, δείχνουν να σέβονται τους άλλους επαγγελματίες με τα τρενάκια (αλλά μόνον αυτούς) αφήνοντας χώρο ώστε ίσα να μπορούν εκείνα να περάσουν. Αποτέλεσμα: Εάν κινηθείτε με τα πόδια μέρα αργίας με καλό καιρό (είτε καλοκαίρι είτε χειμώνα) και βρεθείτε πίσω από τρενάκι, θα πρέπει να το ακολουθείτε, να σταματάτε όπου εκείνο συναντά εμπόδιο και να προχωράτε όταν εκείνο βρίσκει διέξοδο. Το πέρασμα από τα εκατοστά που μένουν κενά στο πλάι του μπορεί άνετα να καταταχθεί στα extreme sports εντός πόλης...

Στον συγκεκριμένο πεζόδρομο γίνεται φανερό περισσότερο από οπουδήποτε αλλού πόσο λείπουν από τον εξοπλισμό της πόλης τα παγκάκια. Υπάρχουν σημεία με πανέμορφη θέα, όπου θα μπορούσε κάποιος να καθήσει, χωρίς να πληρώσει φόρο υποτελείας στα καφέ και να απολαύσει δωρεάν τον ορίζοντα της Ιστορίας. Παγκάκι όμως δεν υπάρχει ούτε για δείγμα. Και μια καλή δικαιολογία είναι ότι η Αδριανού δεν είναι θεσμοθετημένος πεζόδρομος. Την ίδια στιγμή, λίγο παραπέρα, στις οδούς ανάμεσα στη Ρωμαϊκή Αγορά, τους Αέρηδες και τη Βιβλιοθήκη Αδριανού υπάρχουν θεσμοθετημένοι πεζόδρομοι που διατηρούν την άσφαλτο, χωρίς αυτό να εμποδίζει το άπλωμα αμέτρητων τραπεζοκαθισμάτων. Για παγκάκια ούτε λόγος...

Διαπλεκόμενα... λίπη

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι και αυτό που διαπίστωσαν οι μηχανικοί του Δήμου Αθηναίων, όταν τον περασμένο χειμώνα πραγματοποίησαν αυτοψία για να παραλάβουν το έργο από την Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων (ΕΑΧΑ). Αναφέρουν λοιπόν γραπτώς ότι το δίκτυο που μαζεύει τα νερά της βροχής μέσα από σχάρες, «παρουσιάζει περιοδικώς προβλήματα λειτουργικότητας, οφειλόμενα όχι σε κακή κατασκευή, αλλά μάλλον σε παράνομες συνδέσεις ακαθάρτων. Η ΕΥΔΑΠ ανέσυρε από το δίκτυο ομβρίων μάζες λιπών» Και ποιος ρίχνει τα ακάθαρτά του στο δίκτυο ομβρίων; «Πιθανή ανάλογη περίπτωση αποτελεί το κακότεχνα αποκατεστημένο όρυγμα μπροστά από το ακίνητο Αγ. Φιλίππου 20 και Αδριανού»... Στο σημείο εκείνο φαίνεται ότι κάποιος έσκαψε κάθετα το καλντερίμι, σε μια κατεύθυνση που ενώνει το ακίνητο με το δίκτυο ομβρίων, αλλά όταν το αποκατέστησε έμεινε ένα βαθούλωμα. Σε ποιον ανήκει το ακίνητο;

Ωρα να θυμηθούμε παλαιότερο δημοσίευμα της «Ε» (Επιχείρηση παρατυπίας - 7/5/2005), στο οποίο εξηγούσαμε πως το συγκεκριμένο ακίνητο που ανήκει στον Ισίδωρο Κούβελο (σύζυγο της τότε δημάρχου Ντόρας Μπακογιάννη) κατάφερε να πάρει άδεια για κέντρο με ταχύτατες διαδικασίες, παρά τις αντιδράσεις φορέων των κατοίκων και της Α' Εφορίας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων (ΕΠΚΑ), που έθετε ερωτήματα για 30 ακόμη καταστήματα στην περιοχή... Σε συζήτηση που έγινε στο δημοτικό συμβούλιο την περασμένη άνοιξη, ο αναπληρωτής δημάρχου Χρ. Ακριτίδης (στέλεχος που πρόσκειται στην Ντ. Μπακογιάννη) δήλωσε ότι «υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο παράνομων συνδέσεων ακαθάρτων στα όμβρια» και ο δήμος «θα το ψάξει». Εκτοτε ουδέν.

Σημειωτέον ότι το καφεστιατόριο που λειτουργεί μέσα στο συγκεκριμένο ακίνητο και απλώνει τραπεζοκαθίσματα σε μήκος δεκάδων μέτρων και στις δύο πλευρές της Αδριανού, αλλά και στην αυλή του Αγίου Φιλίππου, διαχειρίζεται ο επιχειρηματίας Χρ. Σαλαούνης. Ο ίδιος απλώνει με την ίδια άνεση τραπεζοκαθίσματα και στην αρχή της Διονυσίου Αρεοπαγίτου. Παλαιότερα του επεβλήθη πρόστιμο και για κοπή δέντρων -ο ίδιος είχε ισχυριστεί ότι τα είχε ρίξει (μόνον αυτά) ο αέρας...
Θέσεις πάρκινγκ σε «προνομιούχους»

Εχουν περάσει πολλά τέρμινα από τότε που στης Πλάκας τις ανηφοριές κυριαρχούσαν οι... κληματαριές και οι κανταδόροι. Ακολούθησαν οι εποχές μέχρι τη δεκαετία του '70 που η παρακμή έφερε στην εξουσία τον κόσμο της νύχτας, με τους κατοίκους να πωλούν τα σπίτια τους και να αποχωρούν.

Δύο θέσεις στάθμευσης για τον εκδότη Γ. Κουρή στη σκιά της Ακρόπολης και του παλαιοχριστιανικού ναού Δύο θέσεις στάθμευσης για τον εκδότη Γ. Κουρή στη σκιά της Ακρόπολης και του παλαιοχριστιανικού ναού Μέχρι που ήρθε η κεντρική κυβέρνηση να προχωρήσει σε πεζοδρομήσεις και σκληρά μέτρα, με στόχο να επιστρέψουν η ζωή και η ισορροπία σε όλη τη διάρκεια του 24ώρου. Τριάντα χρόνια αργότερα, η μάχη για το ποιος κάνει κουμάντο συνεχίζεται, με πρώτο θύμα την εφαρμογή των νόμων.

Κύριος διεκδικητής τα τελευταία χρόνια ο Δήμος Αθηναίων ο οποίος, όποτε του δίνεται η ευκαιρία, αποφασίζει μόνος του και αγνοεί τους συναρμοδίους, δηλαδή:

1Το υπουργείο Περιβάλλοντος, που κάποτε είχε τον πρώτο λόγο μέσω του Γραφείου Πλάκας. Στην υποβάθμιση συνέβαλε και η απόφαση Σουφλιά να απομακρύνει το Γραφείο από την περιοχή.

2Το υπουργείο Πολιτισμού μέσω των Εφοριών Αρχαιοτήτων.

3Το υπουργείο Τουρισμού (άλλοτε ΕΟΤ, σήμερα συγχωνευμένο με το Πολιτισμού) μέσω των υπηρεσιών του.

Δύο θέσεις στάθμευσης στη σκιά της Ακρόπολης ήταν η αφορμή για ακόμη μία συζήτηση επί του θέματος στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο. Εντελώς... τυχαία, οι θέσεις δεν παραχωρήθηκαν σε κάποιον κοινό θνητό-κάτοικο της περιοχής, αλλά στον εκδότη της «Αυριανής» Γ. Κουρή (η πινακίδα γράφει το όνομα της εφημερίδας). Οι θέσεις βρίσκονται στην πολύτιμη οδό Θεωρίας, που αγναντεύει από ψηλά την Αρχαία Αγορά διασχίζοντας τη βόρεια πλευρά του βράχου, μπροστά ακριβώς από τον μικροσκοπικό παλαιοχριστιανικό ναό Μεταμόρφωσης Σωτήρα. Η Επιτροπή Πρωτοβουλίας κατοίκων Πλάκας είχε εντοπίσει το θέμα από τον Σεπτέμβριο του 2008, γράφοντας σχετικά στα «Πλακιώτικα Νέα»: «...Επειδή η 1η Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων ήταν αντίθετη με την τοποθέτηση μιας θέσης στάθμευσης στο συγκεκριμένο σημείο, οι αρμόδιοι έβαλαν δύο»...

Στο δημοτικό συμβούλιο της 28ης Ιουνίου φέρνει το θέμα ο σύμβουλος Ρήγας Αξελός, επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης», λέγοντας μεταξύ άλλων ότι, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα για την Πλάκα, δεν μπορεί να δίνει άδειες στάθμευσης ο δήμος αλλά μόνο το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ο κ. Αξελός ενημερώνει ότι διεξάγεται έρευνα από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, ο πρόεδρος του συμβουλίου Θ. Μπεχράκης το επιβεβαιώνει και λέει ότι «αν τυχόν υπάρχει σοβαρή παρατυπία», θα το βάλει σε ημερήσια διάταξη και θα τακτοποιηθεί το θέμα. Στις διαμαρτυρίες Αξελού ότι οι άδειες παραχωρήθηκαν εκτός ημερήσιας διάταξης, ο αναπληρωτής δημάρχου Χρ. Ακριτίδης πετά το μπαλάκι: «Ο κ. Μοσχονάς το είχε εισηγηθεί». Λίγο αργότερα όμως θα επιμείνει ότι «δεν την έχει την αρμοδιότητα το υπουργείο Περιβάλλοντος». Εχει προηγηθεί ο αντιδήμαρχος Β. Κορομάντζος, λέγοντας: «Θα πρέπει κάποτε να συνειδητοποιήσει το δημοτικό συμβούλιο ότι άρχων της πόλης είναι ο δήμος (!). Δεν είναι καμιά υπηρεσία περιφερειακή και θα πρέπει για όλα αυτά τα θέματα να έχει ο δήμος αρμοδιότητα»...

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΤΡΕΝΑΚΙΑ: ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΠΛΑΚΑΣ

Μπίζνες και ταλαιπωρία...


Μπορεί ο Δήμος Αθηναίων να διεκδικεί επισήμως το «κουμάντο» στην ιστορική περιοχή της Ακρόπολης, ένας υπάλληλός του όμως φαίνεται πως τα έχει καταφέρει εδώ και πολλά χρόνια.

Τα κανονικά τρένα διευκολύνουν οικολογικά τη ζωή μας. Γύρω από την Ακρόπολη, φέρνουν την Ντίζνεϊλαντ και οδηγούν τους πεζούς σε επικίνδυνα περάσματα Τα κανονικά τρένα διευκολύνουν οικολογικά τη ζωή μας. Γύρω από την Ακρόπολη, φέρνουν την Ντίζνεϊλαντ και οδηγούν τους πεζούς σε επικίνδυνα περάσματα Παρά τις αντιρρήσεις που από το 1994 επιμένουν να εκφράζουν τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, ο μηχανικός του δήμου Δ. Γρυπάρης πέτυχε, ως βασικός μέτοχος εταιρείας, να δρομολογήσει τα «τουριστικά τρενάκια» και να κάνει τη συγκεκριμένη μπίζνα ενδιαφέρουσα τόσο πολύ, ώστε οι αρμόδιοι να ανησυχούν για τις πιέσεις εκείνων που θέλουν να δρομολογήσουν κι άλλα τέτοια οχήματα.

Για τα προβλήματα που δημιουργούν στους πεζούς (τους πραγματικούς χρήστες των πεζοδρόμων) και το περιβάλλον των μνημείων τα τρενάκια που θυμίζουν περισσότερο ντίζνεϊλαντ, έχουμε αναφερθεί και σε παλαιότερό μας δημοσίευμα (3/3/2008-«Πρόβλημα τα τρενάκια»). Τότε, δεν γνωρίζαμε την ανάμιξη του συγκεκριμένου υπαλλήλου. Ολως παραδόξως, όμως, αναφερθήκαμε στον ίδιο όταν γράφαμε στις 27/2/2010 για τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα πεζοδρόμια της Αθήνας («Εργολαβία ή ταλαιπωρία»).

Γράφαμε τότε για έργα προϋπολογισμού πολλών εκατομμυρίων ευρώ που έγιναν επειγόντως πριν από τους Ολυμπιακούς του 2004. Ο κ. Γρυπάρης ήταν επιβλέπων σε κάποια από αυτά και ήρθε σε σύγκρουση με άλλον μηχανικό του δήμου, τον Π. Ορφανό, που αρνιόταν να τα παραλάβει αφού είχε εντοπίσει κακοτεχνίες. Το θέμα προκάλεσε δίωρη θυελλώδη συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο (22/3/2008), η πλειοψηφία επιτέθηκε στον Π. Ορφανό, που αργότερα μετατέθηκε. Ο Δ. Γρυπάρης χαρακτήρισε τον Π. Ορφανό «δικομανή», αφού όμως είχε καταθέσει εναντίον του αγωγή αξιώνοντας αποζημίωση και συνέχισε να αναλαμβάνει την επίβλεψη έργων του δήμου. Ας επιστρέψουμε όμως στα τρενάκια...

Τρενο-συμφόρηση

Το θέμα έφερε ξανά στην επικαιρότητα με τις ενέργειές της η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Κατοίκων Πλάκας. Στην εφημερίδα της «Πλακιώτικα Νέα», τεύχος 6/2010, αναφέρεται αναλυτικά στο ιστορικό. Λέει για τον κανονισμό λειτουργίας δρόμων και πεζοδρόμων της Πλάκας (1979), που απαγορεύει την κυκλοφορία ρυμουλκούμενων οχημάτων, τον Δήμο Αθηναίων που έδωσε βεβαιώσεις βατότητας (ότι δηλαδή το τρενάκι μπορεί να περνά) θέτοντας ερωτήματα για το αν προηγήθηκε μελέτη, για τα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά όταν οι συρμοί φρακάρουν σε σημεία των στενών δρόμων (Βάκχου, Βύρωνος, Ν. Νικοδήμου, Νίκης, Απόλλωνος, Καπνικαρέας κ.λπ.). Δρόμων όπου οι διερχόμενοι συχνά αναγκάζονται να περπατούν στην άσφαλτο, καθώς τα πεζοδρόμια καταλαμβάνονται από τραπεζοκαθίσματα και άλλα εμπόδια.

Ζητήσαμε από τον εκπρόσωπο της Επιτροπής Παναγιώτη Παρασκευόπουλο να μας δώσει το σχετικό υλικό. Το παλαιότερο από τα έγγραφα φέρει ημερομηνία 12/7/94, το υπογράφει η τότε προϊσταμένη του Γραφείου Πλάκας του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, που «δεν συνηγορεί για την κυκλοφορία τουριστικού τρένου». Το έγγραφο κοινοποιείται, μεταξύ άλλων, στον Δ. Γρυπάρη σαν εκπρόσωπο μιας εταιρείας «Blue Wings». Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλο έγγραφο (5/12/94) όπου το Γραφείο Πλάκας απαντά στην ίδια εταιρεία που έχει καταφέρει να εξασφαλίσει κάποιες θετικές απαντήσεις κυρίως από τον ΕΟΤ. «Η κυκλοφορία τουριστικού τραίνου θεωρείται ασυμβίβαστη με τη μορφή, το ύφος και τον χαρακτήρα της περιοχής» επιμένει το Γραφείο. Ωστόσο, όπως διαβάζουμε στο ΦΕΚ 1652 (ΑΕ-ΕΠΕ/17-4-95) ο κ. Γρυπάρης προχωρά αυτοπροσώπως το 1995, στην ίδρυση άλλης εταιρείας, της «ΤΡΕΝΟ ΕΠΕ» με μετοχικό κεφάλαιο 10 εκατ. δραχμές και διαχειριστή τη μητέρα του.

Συμπτώσεις

Η εταιρεία πωλείται το 2005 στους σημερινούς της ιδιοκτήτες, όπως δημοσιεύεται σε ΦΕΚ στις 14/6/2005. Μία εβδομάδα πριν, στις 8/6, ο ΕΟΤ εγκρίνει τη θέση σε κυκλοφορία του τρένου της εταιρείας και αργότερα ο Δήμος Αθηναίων εγκρίνει τη βατότητα των συρμών «διά μέσου των υποδειχθέντων οδών και πεζοδρόμων». Παραλλήλως, αδειοδοτείται και άλλη εταιρεία (Ι. Βαρδάκης), στην οποία μάλιστα χορηγούνται δύο θέσεις στάθμευσης, μία κοντά στο Μοναστηράκι και μία στο Σύνταγμα (Ερμού). Σε συρμούς αυτής της εταιρείας θα διαφημιστεί το παράνομο κέντρο διασκέδασης που είχε τότε στη Βαρβάκειο Αγορά ο επίσης Κρητικός Μανώλης Κονταρός (κουμπάρος της Ντόρας Μπακογιάννη), όπως κατήγγειλε στο δημοτικό συμβούλιο (3/3/2008) ο Γ. Αναγνωστόπουλος (παράταξη Σκανδαλίδη). Τότε γινόταν συζήτηση για το τι θα γίνει με τις θέσεις στάθμευσης, δεδομένου ότι, για ακόμη μία φορά, οι συναρμόδιες υπηρεσίες εξέφραζαν αντιρρήσεις αλλά και φόβους για αιτήσεις άλλων ενδιαφερομένων και τρενο-συμφόρηση. Με εισήγηση του αναπληρωτή δημάρχου Χρ. Ακριτίδη, το θέμα αναβλήθηκε για 15 μέρες και έκτοτε η τύχη του αγνοείται.

Μετά τις πρόσφατες ενέργειες της Επιτροπής των Κατοίκων, ο Π. Παρασκευόπουλος έλαβε γράμμα στις 7/6/2010 από την Υπηρεσία του ΕΟΤ που είχε δώσει τις άδειες, η οποία δήλωνε προς τις εταιρείες ότι θα τις ανακαλέσει εάν δεν αλλάξουν εντός 20ημέρου τις διαδρομές που ακολουθούν, επειδή διαφωνούν «οι αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων Πολιτισμού και Τουρισμού». Η προθεσμία πέρασε, αλλά φαίνεται ότι κακώς η Επιτροπή εξέφρασε τη χαρά της. Ο Π. Παντελάκος, που αγόρασε την ΤΡΕΝΟ ΕΠΕ από τον Δ. Γρυπάρη, μας δήλωσε ότι έχει κινηθεί νομικά, ζήτησε με εξώδικο την ανάκληση του εγγράφου επικαλούμενος αναρμοδιότητα και προανήγγειλε μακρύ δικαστικό αγώνα με ασφαλιστικά μέτρα και όσα άλλα μπορεί να χρησιμοποιήσει μια εταιρεία που έχει επενδύσει χρήματα και απασχολεί εργαζομένους.

Για την ιστορία πάντως, σε μεταγενέστερο έγγραφό της (18/6/10) η Α' ΕΠΚΑ εκφράζει και πάλι αντιρρήσεις για την κυκλοφορία των συρμών, επισημαίνοντας ότι κάποια φέρουν διαφημίσεις κινητής τηλεφωνίας, που απαγορεύονται σε αρχαιολογικούς χώρους, καθιέρωσαν στάση μπροστά στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης (ίσως για να διευκολύνουν την... επικοινωνία του με τον Ιερό Βράχο), ενώ τονίζει την κυκλοφοριακή φόρτιση που προκαλεί και το διώροφο τουριστικό λεωφορείο. Γιατί άραγε έμειναν στα χαρτιά εκείνες οι συζητήσεις για δρομολόγηση επιφανειακού μέσου σταθερής τροχιάς, όταν σχεδιαζόταν ο πεζόδρομος Δ. Αρεοπαγίτου-Απ. Παύλου;... *

Άρης Χατζηγεωργίου / Ελευθεροτυπία http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=10/07/2010&id=181705
Ενέργειες Εγγράφων
  • Αποστολή
  • Εκτύπωση
  • Bookmarks
ανακοινώσεις
Συνέντευξη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο Matrix24.gr και τον Γιώργο Μελιγγώνη 28/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη μετά την ξενάγηση στην έκθεση του «Rethink Athens» 28/02/2014
Σημεία συνέντευξης του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο VIMA FM και την εκπομπή των Ξενάκη – Αδαμόπουλου 27/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δήμαρχου Αθηναίων με την «Ανοιχτή Πόλη», Γαβριήλ Σακελλαρίδη σχετικά με τις δηλώσεις του κ. Καμίνη στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. 26/02/2014
Δήλωση του υποψήφιου δήμαρχου Αθηναίων με την Ανοιχτή Πόλη, Γαβριήλ Σακελλαρίδη σχετικά με τις δηλώσεις του υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Νότη Μηταράκη για το πάρκο Ελληνικού 26/02/2014
Η Ανοιχτή Πόλη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας γης και του νερού 24/02/2014
Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του υποψήφιου δήμαρχου με την «Ανοιχτή Πόλη» Γαβριήλ Σακελλαρίδη στην εκπομπή των Λυριτζή και Οικονόμου στο Σκάι Ραδιόφωνο 20/02/2014
Να προχωρήσει επιτέλους η δημιουργία χώρου πρασίνου στο οικόπεδο της ΔΕΗ στους Άνω Αμπελόκηπους 20/02/2014
Επίσκεψη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων, Γαβριήλ Σακελλαρίδη στο Κοινωνικό Ιατρείο-Φαρμακείο Αλληλεγγύης Αθήνας 14/02/2014
Σημεία από τη συνέντευξη του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων με την "Ανοιχτή Πόλη", Γαβριήλ Σακελλαρίδη στον Real fm και τον Νίκο Χατζηνικολάου 14/02/2014
Περισσότερα...
 
map.png